tirsdag, oktober 16, 2007

Bussen? Ta heller bilen..

Ihvertfall i følge de som bestemmer her i byen.

Jeg merker at jeg er gretten. Jeg er ikke gretten på deg, deg eller deg. Nei. Jeg er gretten på de som driver dette landet. Hvorfor skal det være så vanskelig å prioritere riktig?

Busspriser er noe som opptar meg som ganske mange andre. Bussen i Trondheim er ikke billig å reise med. 22kr koster den. Det er 44kr det, om du skal frem og tilbake. Med et par dagers mellomrom nå har det vært et par saker oppe i adresseavisen. Først foreslår dem å innføre rushtidsavgift på bussbilleten, og et par dager senere kommer kommunen ut og syter over at de ikke har råd til å drifte bussen, så prisen vil mest sannsynlig passere 30(!) kroner per billett over nyttår.

30 KRONER!!

Jeg må nesten bare spørre..Hva tenker dere på? Er det ikke liksom i disse dager at vi skal fokusere på å være miljøbevisste, slippe ut mindre CO2 osv. Så kommer dere med forslag om å gjøre bussen dyrere i en periode på dagen da det VIRKELIG trengs at folk reiser kollektivt?

Trafikken i Trondheim er ganske ille fra før, hvis dere nå i tillegg vil ha folk til å slutte å ta bussen og heller velge bilen blir det ikke trivelig å komme seg til jobb. Veiene har allerede problemer med å få plass til de bilene som er..hvor skal de som går vekk fra bussen gjøre av seg? Vi kommer til å få massive køer.

Trondheim vokser, det har kommet til ganske mange tusen mennesker siden jeg ble født, og veksten vil helt sikkert fortsette. Det er begrenset hvor stor kapasitet veiene (spesielt i sentrum) kan få her i byen. Det må satses på billig og effektiv kollektivtransport.

Skulle likt å se noen gi Team Trafikk konkurranse. På både service og pris. Det hadde vært noe det...

Bussprisen til himmels..
Foreslår dyrere billett i rushtiden

*grynt*

Ingen kommentarer: