lørdag, april 02, 2005

The Gathering 2005

I påskeferien var jeg som de to siste årene på The Gathering. Årets arrangement gikk mye bedre for seg enn fjorårets, som var mer eller mindre skuffende. I år var vi en gjeng fra klassen som dro nedover. Vi hadde leid en leilighet like utafor Vikingskipet allerede i Januar. Er det noe som planlegges nøye så er det tg-turene.

Dagen før TG kjørte vi nedover. Jeg og Kjell Tore (aka Kjello0) satt på med Steffen (aka aldarion). Turen nedover gikk egentlig ganske fort med tanke på at det er en 40 mils reise. Det høres kanskje litt merkelig ut for enkelte at man reiser 40 mil for å sitte ei uke foran pc-en, men det er jo det påska handler om er det ikke? :-)
På kvelden lempa vi alt utstyret inn på leiligheten, deretter bestilte vi pizza og venta på TG skulle begynne. Natta før TG er det ofte vanskelig å sove, så det ble en del vandreturer rundt vikingskipet før jeg omsider fikk lagt meg til ro i senga.

Som hvert år var jeg den første som spratt opp av sengen den første dagen på TG. Klokka var vel noe sånt som 7 når jeg tusla bort til parkeringsplassen og køa for å komme inn. Der fikk jeg høre at ting skulle begynne å røre på seg om ca en times tid, så i mellomtida benytta jeg sjansen til å gå tilbake til leiligheten å hente meg en genser. For jeg var jo selvsagt barsk nok til å stå ute i bare t-skjorta i Hamarkulden.

Omsider etter et par timers venting begynte ting å komme på plass inne i hallen og The Gathering 2005 kunne virkelig begynne. Det var i år som alle år trøbbel med nettverket det første døgnet, men etter hvert begynte ting å fungere som de skulle. Det var også i år mye å få med seg og ting man bare må være på TG for å kunne oppleve. Var også i år på en del av foredragene som ble holdt, blandt annet Valve sitt foredrag, om hvordan man lager mods til HL2 og hvordan man kommer inn i "moddemiljøet".

Ingen kommentarer: